María Gómez, especialista i docent en màrqueting amb més de 20 anys d’experiència, el proper 5 de maig, ens introduirà en el món del branding personal amb la realització del taller, Com potenciar la teva marca personal.

De moment us deixam un breu tast del que promet ser un taller molt interessant. Entrevistam a María Gómez.

Per què és important tenir una marca personal?

Avui dia és molt important tenir una marca personal per trobar allò que ens fa únics i ens diferencia de la resta. Consisteix a definir la nostra proposta de valor única i, a partir d’aquí, desenvolupar una estratègia personal per mostrar-la i decidir el lloc al qual volem arribar de forma coherent i autèntica.


Quina diferencia hi ha entre marca personal i marca d’una empresa?

El concepte és el mateix, el branding. Quan parlam de marca personal es tracta de treballar la marca de la persona que hi ha al darrera de l’empresa tant com a emprenedor, empresari o empleat. No hem d’oblidar que les empreses són la suma de les persones que la formen i, per tant, posar en valor la nostra marca personal és una forma d’atorgar valor a la marca corporativa també.


Són necessàries les dues?

Jo crec que sí. No sols són necessàries sinó que és la millor forma d’atorgar credibilitat a la marca corporativa. Avui dia, al mercat li costa confiar en les marques corporatives, hi ha una crisi de reputació corporativa. Confiam més en una persona que en una marca. No obstant, si coneixem les persones que hi ha al darrera, quina és la seva motivació personal per l’empresa, quina és la seva missió i valors personals i com estan alineats amb els corporatius, ambdues marques aconseguiran major coherència i, per tant, solidesa i confiança.


Què passa si no hi ha coherència entre les marques?

La coherència és l’aspecte essencial per construir una marca sòlida, sempre. Si no existeix aquesta coherència, abans o després, la reputació d’una o altra s’enfonsa i es perd tota la confiança del mercat.


Quines passes hem de seguir per construir la nostra marca personal?

A mi, m’agrada parlar de “descobrir” la teva marca personal. Primer hem d’anar cap endins per descobrir la petjada que et fa únic i autèntic, la teva essència. Una cop això està clar i descobreixes la teva missió personal, llavors ja podem començar a construir les eines de branding necessàries i desenvolupar després d’una estratègia per mostrar la teva marca al món.