El passat gener, l'IDI va posar en marxa un nou servei, un espai d’informació i interacció dirigit als col·lectius del sector de la moda de les Illes Balears, Insight Lab. 



En aquest espai, s'ofereix als professionals i a les empreses vinculades a la indústria de la moda la possibilitat d'accedir a informació privilegiada mitjançant el portal líder mundial en tendències de consum a llarg termini, WGSN, especialitzat en prescripcions sobre les futures tendències. També es poden informar sobre preferències dels consumidors, un factor clau d'èxit a l'hora de vendre. 



A través d'aquesta eina, les empreses gaudeixen d'informació sobre tendències noves i innovadores, pronòstics de tendències i colors amb més de 2 anys d'anticipació, més de 150 reportatges amb anàlisi de passarel·les per temporada, i centenars de reportatges sobre els estils als carrers de tot el món. Accedeixen a més de 22 milions d'imatges, centenars d'estampats, gràfics..., que els ajuden a trobar la inspiració necessària per a la creació de les seves col·leccions.


L'accés a aquesta informació és accessible des de les oficines de l'IDI a Palma, Pime Ciutadella i Maó, i el Consell Insular d'Eivisssa.

 Sol·licita cita prèvia

Algunes de les empreses que ja han utilitzat aquest servei destaquen alguns dels següents aspectes d’Insight Lab en funció de la seva experiència.





TEIXITS VICENS


L’empresa centenària tèxtil artesana, especialitzada en roba de llengües mallorquina, destaca com a punt positiu d'Insight Lab la gran varietat d'informació que ofereix, i que ajuda a poder estar al dia  i "continuar a l’avantguarda del disseny". A més, ressalten la gran oportunitat que és el fet de poder accedir-hi quan es té necessitat, fet que els ajuda a obtenir un gran avantatge respecte els competidors.

Teixits Vicens recomana Insight Lab a altres empreses del sector, ja que "és una oportunitat que els fa ser més competitius a l'hora de fer els disseny de producte".



SEBIME
 

L'associació d’empreses bijuteres, d’accessoris de moda i components, ubicada a Menorca, afirma que Insight Lab és una oportunitat molt útil per a empreses en expansió com les seves associades i que s'ha d'aprofitar perquè "és una eina molt interessant sobre tendències de moda, informació sobre l'evolució dels mercats, tendències de consum, previsions sobre l'evolució de les xarxes socials...i que ajuda a tenir un avantatge competitiu respecte als competidors".


Un dels principals atractius d’Insight Lab, segons SEBIME, és el gran volum de continguts que ofereix, i que fa que sigui útil, interessant i enriquidor per a qualsevol empresa del sector de moda, bijuteria i complements de moda.


Reconeixen que aquesta abundància d'informació de qualitat "requereix molt temps per explorar-la a fons, i això pot ser un problema perquè la gran part de les empreses de la nostra associació són petites i disposen de poc temps". Tot i això, consideren que és un temps molt ben invertit.


MIBO

Empresa especialitzada en producció d’avarques i molt reconeguda en aquest sector, recomana el portal a altres empreses “sobretot a aquelles en expansió, ja que és una bona oportunitat d’estar al dia de les propostes de tendències i tenir una font d’inspiració de gran qualitat”.


Mibo, destaca que el més interessant del portal és “l’oportunitat que t’ofereix visualitzar les tendències a nivell internacional, així com els colors, les textures, a més de poder veure botigues d’arreu del món”.


A més, reconeix que Insight Lab és una gran oportunitat per millorar la competitivitat d’una empresa respecte a la resta d’entitats del mateix sector i, en cas de ser una empresa en expansió, és una eina molt útil per tenir avantatge competitiu.