Has recorregut... Inici / Serveis / Disseny de PIMES

Disseny de PIMES
Presentació

La creativitat mou el món i promou iniciatives com la que ha duit endavant l'IDI, un programa de disseny d'interiors per a PIMES.

La finalitat del programa és promocionar el disseny d'interiors i està enfocat cap als comerços de les Illes Balears. L'objectiu és assessorar-los sobre la importància del disseny en la gestió del seu establiment i transmetre'ls una realitat: que l'optimització de l'espai es tradueix en rendiment i competitivitat.

El programa consta de diferents normes de selecció i es desenvolupa en diverses fases. La primera és l'assessorament: amb finalitat instructiva, l'IDI ofereix diversos serveis, com ara assessories tècniques i avantprojectes de reforma de locals amb mancances de disseny.

 

La consolidació definitiva del programa de Disseny d’Interiors

El Programa de Disseny d’Interiors per a PIMES, creat per l’IDI l’any 2009, va viure el segon any la seva consolidació definitiva, tal i com ho demostren les dades extretes dels qüestionaris de satisfacció de l’edició de 2010, que obtenen unes puntuacions millors respecte al primer any.

 

Això vol dir que la trajectòria del Programa durant el segon any va ser positiva i satisfactòria per als participants i que els objectius del programa s’han complert. El 100% dels enquestats consideren rendible la introducció del disseny en el local comercial. L’any 2010 varen participar 19 comerços, dels quals 14 varen contestar el qüestionari de satisfacció.

 

Un dels participants de l’any 2010 que ha optat per dur a terme el projecte executiu que actualment s’està desenvolupant és Fusteria Galmés. A més, s’ha de destacar que Nico Sport, Comercial Parera Mora, Leo Papereria, Can Juanito Vivers, Informàtica Ripoll, Auxam Menorca i BClima, han optat per dur a terme l’avantprojecte en diferents fases i actualment ja han fet realitat algunes de les propostes dels dissenyadors d’interiors. Per la seva banda, durant aquest any es varen posar en marxa els avantprojectes de les cooperatives agrícoles d’Algaida, Sóller, Consell, Sant Joan i Selva. La dissenyadora Marga Rotger va ser qui va desenvolupar el PE i VO.

Pel que al conveni amb el CODIB, un 43% afirma que n’aprofitarà els avantatges i contractarà un dissenyador d’interiors per fer el projecte executiu i les visites d’obres amb un 25% de descompte en els honoraris. Un altre 43% dels enquestats desconeix si s’acollirà al conveni del CODIB.

Tots els comentaris dels participants en el Programa de 2010 fan referència a la satisfacció obtinguda amb l’avantprojecte. La totalitat dels enquestats qualifiquen la feina feta de molt satisfactòria i útil alhora. No n’hi ha cap que trobi a faltar algun servei en el Programa de Disseny d’Interiors per a Pimes.

© 2011 IDI, Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears.
Plaça de Son Castelló, 1 - 07009, Palma. Illes Balears
Tel. 971 784 650 - Fax. 971 784 651 - info@idi.caib.es - Política de privacitat